March 24, 2016

Cosmetic Bag

Tomorrow is the monthly meeting with my Emboidery group. Time to get prepared for the chosen project, a cosmetic bag. In the morning I began to look for an embroidery pattern. After about 1 hour I found something I liked and embroidered it. In the afternoon I got busy cutting out the pattern, sewing the first stitches as shown in this Video. Then I got carried away and did not stop until the bag was finished. But no, it is not totally finished now, cause it should get a flap with an inside vinyl pocket over the zipper. Let's see. 

Morgen ist das monatliche Treffen meiner Stickgruppe. Also höchste Zeit alles für die geplante Kosmetiktasche vorzubereiten. Am Vormittag fing ich an nach einem geeigneten Stickmuster zu suchen. Nach ca. 1 Stunde fand ich etwas das mir gefiel und ich gleich stickte. Am Nachmittag schnitt ich dann das Muster zu and nähte die ersten Stiche, wie sie in diesem Video gezeigt werden. Dann war ich so im Arbeiten, dass ich erst aufhörte als die Tasche fertig war. Aber sie ist noch nicht ganz fertig, denn sie soll noch eine Klappe mit einer inneren Vinyltasche, die über den Zipp gelegt wird, bekommen. Mal sehen. 



1 comment:

  1. Tolle Tasche und das Stickmuster gefällt mir besonders gut !!!
    Herzliche Grüße , Heidi

    ReplyDelete